S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.
Ok

Úvod » Zdravé potraviny » ZDRAVÉ POTRAVINY Bulgur – celozrnná pšenica (300g)


        

ZDRAVÉ POTRAVINY Bulgur – celozrnná pšenica (300g)

Objednávky vytvorené do 16.12. doručíme do Vianoc.

top produkt

skladom

 

Číslo produktu: 200A-09-21001085
Nákupom získate 22 bodov
Naša cena:
2,19 € (Nie sme platcami DPH)
Strážny pes:
Strážny pes

do košíka:
  ks  

Popis produktu

Bulgur – celozrnná pšenica (300g)

Bulgur je mimoriadne zdravá potravina, ktorú však ešte mnohí ľudia nepoznajú. Bulgur poznajú dobre najmä v Stredomorí, v Turecku aj v afrických krajinách, či na Strednom východe. Základom je pšeničné zrno a ide vlastne o predvarenú nalámanú celozrnnú pšenicu. Bulgur by sme možno mohli prirovnať k ryži, hoci chuť je odlišná. A tak ako pri ryži, aj príprava bulguru je jednoduchá a rýchla.

Spomenuli sme porovnanie s ryžou, ale bulgur má oproti nej oveľa viac výživných látok. Bulgur obsahuje množstvo zdraviu prospešných látok ako fosfor, horčík, selén, železo, vitamín A, je tiež bohatým zdrojom vlákniny. Má veľmi nízky obsah tuku. Aj preto je častou súčasťou jedálnička tých, ktorí bojujú s nadbytočnými kilogramami.V tom rpípade môžete jesť bulgur 2 až 3x týždenne so zeleninou či chudým mäsom. Môžete ho pridávať do chleba alebo pečiva, k cestovinám ap.
Dobrou správou je, že bulgur nespôsobuje nepríjemné nadúvanie, takže v pohode ho môžu jesť aj deti.


Bulgur a jeho živiny
Nielenže je bulgur chutný a nenáročný na prípravu, je tiež vysoko výživný a ľahko stráviteľný. Vzhľadom k tomu, že ide o minimálne spracované obilie, obsahuje oveľa viac prospešných látok, oproti napríklad bežne spracovanej pšenici. Má oveľa viac vlákniny a bielkovín ako bežná ryža. Je tiež významným zdrojom horčíka, železa, kyseliny listovej a mangánu. Bulgur má nižšiu kalorickú hodnotu než napríklad quinoa.


Zdravotné výhody bulguru
Pravidelná konzumácia celozrnných obilnín, teda aj bulguru, je spojená s mnohými zdravotnými výhodami. Patrí medzi ne napríklad prevencia vzniku srdcových ochorení, zlepšenie trávenia a celkového metabolizmu alebo tiež udržanie hladiny krvného cukru pod kontrolou. Vďaka vysokému obsahu vlákniny navyše v tele podporuje pocit plnosti, a tak sa hodí bulgur zaradiť do jedálnička pri redukcii váhy.


Ako pripraviť bulgur?
Ďalšou obrovskou výhodou bulguru je jeho nenáročná príprava. Príprava sa podobá vareniu ryže a rovnako ako ju, je možné aj bulgur uvariť v parnom hrnci. Na jednu dávku bulguru sa používajú dve dávky vody a existujú prakticky tri spôsoby prípravy:

Bez tepelnej úpravy: bulgur zalejeme studenou vodou a necháme aspoň hodinu napučať, kým nie je dostatočne mäkký. Ide o najšetrnejší spôsob prípravy, pri ktorom zostanú v bulgure všetky vitamíny a živiny.

Bulgur zaliaty horúcou vodou alebo vývarom: horúca tekutina proces prípravy výrazne skráti, zvyčajne je možné bulgur konzumovať už za 20 − 30 minút.

Varený bulgur: ide o najrýchlejší spôsob prípravy a tiež najvhodnejší, ak bulgur varíme pre malé deti. Spočíva v tom, že bulgur varíme asi 15 minút v horúcej vode a ak chceme proces ešte viac urýchliť, pred varením bulgur opražíme, potom príprava trvá len asi 8 − 10 minút.

Bulgur dokázateľne podporuje trávenie, rýchlosť metabolizmu, pravidelné vyprázdňovanie a detoxikuje hrubé črevo. Znižuje tiež vlčí hlad a chuť na sladké, keďže normalizuje hladinu cukru. Upokojuje nervový systém.


Ako jesť bulgur?
Vďaka svojmu blízkovýchodnému pôvodu má bulgur svoje miesto v mnohých pre nás exotických receptoch. Okrem toho sa ale často používa aj ako súčasť šalátov, pilafov alebo len so zeleninou, korením a mäsom − podobne ako rizoto. Výnimkou nie je ani bulgur na raňajky, kedy je oveľa viac uvarený a pripomína skôr ovsenú kašu, alebo ako zdravé zahusťovadlo v polievkach a omáčkach k dusenému mäsu. Takmer bez výnimky je možné bulgurom v receptoch nahradiť ryžu alebo kuskus.

Varíme ho podobne ako ryžu – opražíme ho na kvapke kvalitného tuku, posolíme, zalejeme vodou asi 1 centimeter nad okraj, prikryjeme a varíme asi 6 – 7 minút. Potom ohrev vypneme a bulgur necháme dôjsť pod pokrievkou ešte asi 5 minút. Bulgur sa hodí na slano i na sladko. Niekto ho jednoducho len namáča vo vode v pomere 1:3, alebo pár minút povarí pod pokrievkou. Keď nasiakne vodou, zmäkne a je pripravený na konzumáciu. Najčastejšie ho používame ako prílohu k mäsu namiesto ryže. Dá sa však použiť aj ako rizoto, na zahusťovanie polievok, omáčok či fašírok.


NTQ5N2
Strážny pes
Watch DOG


Informovať na e-mail pri zmene:


       keď cena klesne pod

        keď produkt bude na sklade


Zadajte Váš e-mail: